Algemene Voorwaarden - BODY & HEALTH ADVIES
Begrippen
Zorgaanbieder : BODY & HEALTH ADVIES / INGE KAMSTRA ELZINGA.
BEROEPSVERENIGING : NVST ingeschreven in het KvK
onder nummer 40507270 en gevestigd op NIELS BOHRHAGE 18, 8302 WX EMMELOORD.
KOEPEL : RBCZ ingeschreven in het KvK onder nummer 20133698 en
gevestigd op SPARRENHEUVEL 10, 3708JE ZEIST. RBCZ is een overkoepelende organisatie die
beroepsbeoefenaren binnen de complementaire zorg certificeert en registreert.
Klacht- en tuchtrecht : Het tuchtrecht is rechtspraak waarbij het tuchtcollege
beoordeelt of een arts of andere hulpverlener volgens de voor hem geldende
professionele standaard heeft gewerkt. Het tuchtrecht is bedoeld om de kwaliteit
van de beroepsuitoefening te bevorderen en bewaken.
KLACHTENFUNCTIONARIS : KLACHTENFUNCTIONARIS is het tussenstation tussen
het klacht- en tuchtrecht van NVST en de
geschillencommissie.
GESCHILLENCOMMISSIE : GESCHILLENCOMMISSIE voorziet in beslechting van
geschillen wanneer cliënten en zorgaanbieders er, ondanks de inzet van een
onafhankelijke klachtenfunctionaris, niet uitkomen om een klacht op te
lossen. Sinds 1 januari 2017 geldt de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg
(Wkkgz). Artikel 18 van deze wet beschrijft de verplichting tot aansluiting bij een
erkende geschillencommissie voor alle zorgaanbieders in Nederland.
WGBO : In de WGBO staan de rechten en plichten van mensen die zorg krijgen.
Cliënt / patiënt : Een natuurlijke persoon die zorg afneemt.
Behandeling : de door BODY & HEALTH ADVIES aangeboden dienst na uitdrukkelijke
schriftelijke toestemming van cliënt / patiënt welke binnen het opleidingsgebied
liggen van INGE KAMSTRA ELZINGA.
Toepasselijkheid en totstandkoming van de overeenkomst
Tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen, zijn deze algemene voorwaarden
van toepassing op alle aanbiedingen en overeenkomsten inzake door BODY & HEALTH ADVIES uit te voeren opdrachten.
De toepasselijkheid van eventuele inkoop of andere voorwaarden van
opdrachtgever wordt uitdrukkelijk van de hand gewezen.
Wijzigingen, aanvullingen en/of uitbreidingen van de overeenkomst, dan wel
bedingen afwijkend van deze algemene voorwaarden zijn voor BODY & HEALTH ADVIES slechts
bindend indien deze uitdrukkelijk en schriftelijk tussen partijen zijn
overeengekomen.
INGE KAMSTRA ELZINGA
BODY & HEALTH ADVIES is lid van de NVST Deze vereniging is aangesloten bij de
RBCZ Informatie over deze beroepsvereniging en over de KOEPEL kunt u vinden
op WEBSITE PRAKTIJK en op WEBSITE BEROEPSVERENIGIN/KOEPEL
De zorgverlener handelt volgens de richtlijnen zoals opgesteld in de beroepscode
van de BEROEPSVERENIGING. Deze kunt u vinden op www.nvst.nl en op www.rbcz.nl
Behandeling
De behandeling start met uw schriftelijke toestemming met een intakegesprek,
waarna een behandelplan samen met u wordt opgesteld. Dit behandelplan zal
worden opgenomen in uw dossier. Hierin geschiedt de behandeling volgens
afspraak met uw eigen doelen, wensen, werkafspraken en besproken werkwijze.
Dit wordt de leidraad voor de BEHANDELING en ondertekend bij tijdens de 1E OF 2E
Er kunnen geen rechten worden ontleend aan dit concept
sessie. Er vinden regelmatig evaluatiesessie plaats waarin u zelf en de zorgverlener
zowel mondeling als schriftelijk verslag doen over uw ontwikkelingen binnen de
therapie.
De sessies duren 30 min of 1 uur en vinden met een zekere regelmaat plaats, zodat
er een doorgaand proces kan ontstaan.
U kunt zonder verwijzing van een arts of specialist bij de zorgverlener terecht.
Echter indien aanvullende informatie is vereist, zal de zorgverlener contact
opnemen met uw huisarts, ARBO-arts of andere specialist. Dit gaat altijd in
samenspraak en overleg met u en u ondertekent in de behandelovereenkomst
voor deze overdracht. Wanneer andersoortige behandeling gewenst is, zal de
zorgverlener u doorverwijzen naar een andere zorginstelling of specialist.
Op het moment dat de zorgverlener ziek is, vindt er geen vervanging plaats. De
BEHANDELING gaat dan niet door en wordt naar een andere datum/tijd verplaatst.
In geval van langdurige ziekte wordt in overleg met u vervanging geregeld, of wordt
de BEHANDELING stopgezet.
De zorgverlener van body & health advies werkt als zelfstandige /freelancer/vrijgevestigde.
Voor bedrijven wiens medewerkers gebruikmaken van het aanbod van body & health advies
kan indien nodig een modelovereenkomst worden gesloten voor het bieden van
individuele begeleiding, aanbieden van workshops of verzorgen van trainingen.
Betaling
Voor een overzicht van tarieven kijk op www.bodyenhealthadvies.nl.
De factuur betaalt u contant, per pin of per IBAN overschrijving met een in
Nederland gangbaar en geaccepteerd betaalmiddel. De factuur krijgt u dezelfde
dag toegestuurd via de e-mail / direct na de behandeling overhandigd. Deze
factuur kunt u tevens gebruiken voor het (mogelijk) declareren van de kosten bij
uw ziektekostenverzekering.
Betalingen dienen binnen 30 dagen te worden voldaan. Bij niet tijdige betaling
kunnen de wettelijke rente en administratiekosten in rekening worden gebracht.
Mocht betaling uitblijven dan zal een incassobureau worden ingeschakeld. Extra
gemaakte kosten zullen altijd aan u worden doorberekend.
BODY & HEALTH ADVIES is opgenomen in het AGB register, wat maakt dat de behandeling
(mogelijk) (gedeeltelijk) vergoed kan worden vanuit het aanvullende pakket van
de zorgverzekeraars. U dient zelf vooraf te informeren wat uw
vergoedingsmogelijkheden zijn. Belangrijk daarbij is om te weten dat de
zorgverlener lid is van de NVST en is aangesloten bij de RBCZ
en voldoet aan de eisen die gesteld worden op het gebied van Medische
Basiskennis. Meer informatie vindt u op www.nvst.nl
Annulering
Natuurlijk kan het voorkomen dat u ziek wordt of dat een gemaakte afspraak om
andere redenen niet nagekomen kan worden. U dient dit minimaal 24 uur van
tevoren door te geven. Bij niet tijdige annulering wordt 100% van de kosten in
rekening gebracht, dit geldt ook voor de eerste afspraak. De kosten van deze
annulering kunt u niet declareren bij uw zorgverzekeraar.
Annulering geeft u per voorkeur telefonisch / sms / whatsapp / e-mail door,
waarbij de datum van het ontvangst bindend is.
Dossiervoering
De zorgverlener is wettelijk verplicht tot dossiervoering. Alle sessies worden door
Er kunnen geen rechten worden ontleend aan dit concept
de zorgverlener reproduceerbaar gerapporteerd. U heeft het recht te allen tijde
deze rapportages en evaluatieverslagen op te vragen en in te zien. Het dossier
blijft eigendom van de zorgverlener, 20 jaar na afronding van het proces van uw
behandeling of het laatste contactmoment wordt het dossier vernietigd.
De zorgverlener heeft een geheimhoudingsplicht en gaat zorgvuldig en
vertrouwelijk om met uw dossier. Informatie wordt alléén met uw toestemming
opgevraagd en/of verstrekt aan andere hulpverleners, familie, werkgever of
andere betrokkenen.
Zaken als het recht op informatie, omgang in het kader van privacy en toestemming
voor de behandeling, zijn vastgelegd in de wet op de geneeskundige
behandelingsovereenkomst (WGBO) en de richtlijnen van KOEPEL en
BEROEPSVERENIGING. Deze is / zijn op te vragen bij de zorgverlener.
Klachtenregeling
In geval van klachten is het eerste doel om uw onvrede eerst met de zorgverlener
te bespreken en te kijken of u er samen uit kunt komen. Klachten kunnen zowel
mondeling als schriftelijk (info@bodyenheatlhadvies.nl) worden ingediend. Na ontvangst wordt
de klacht zo snel mogelijk, binnen X weken, met u besproken en gekeken naar
oplossingen of verdere stappen. Mocht dit om welke reden dan ook niet mogelijk
zijn, dan wordt u hierover geïnformeerd door PRAKTIJK. Na afhandelen van de
klachtenprocedure ontvangt u een schriftelijke bevestiging van de uitkomst van de
procedure. Alles zal schriftelijk worden vastgelegd. Er zal zorgvuldig worden
omgegaan met de verkregen informatie.
Lukt het niet er samen uit te komen, dan kunt u zich beroepen op de onafhankelijke
klachtenprocedure van BEROEPSVERENIGING, KLACHTENFUNCTIONARIS dan wel
de geschilleninstantie GESCHILLENCOMMISSIE. De procedure is te vinden op de
website WEBSITE BEROEPSVERNIGING / KOEPEL en via deze LINK op de website
www.bodyenhealthadvies.nl. Body & Health Advies voldoet hiermee aan de eisen van de Wet kwaliteit, klachten en
geschillen zorg (Wkkgz).
Wanneer u een klacht indient via het BEROEPSVERENIGING/KOEPEL,
KLACHTENFUNCTIONARIS of GESCHILLENCOMMISSIE informeert u de zorgverlener
te alle tijde vooraf.
Aansprakelijkheid
U bent zelf verantwoordelijk voor het geven, gevraagd of ongevraagd, van de juiste
informatie tijdens het behandelingstraject. U bent verantwoordelijk voor uw eigen
proces. Dit betekent dat als u vindt dat de behandeling niet helpt, u iets niet begrijpt
of het ergens niet mee eens bent, u dit zelf aangeeft. Dit geld ook voor eventuele
wijzigingen ten aanzien van het medicijngebruik, gezondheid, zorgverzekering,
huisarts, NAW gegevens et cetera.
Body & Health Advies is niet aansprakelijk voor materiële schade die u geleden heeft door het
bezoeken van de praktijk. Dit geldt tevens voor zoekgeraakte spullen of
beschadiging van uw materialen, tijdens of na een bezoek aan PRAKTIJK.
Body & Health advies heeft een beroeps- en bedrijfsaansprakelijksverzekering. Deze
aansprakelijkheidsverzekering beschermt PRAKTIJK tegen de financiële gevolgen
van fouten die gemaakt zijn of schade die zijn veroorzaakt tijdens de uitoefening
van het beroep en in de praktijk. Indien de zorgverlener aansprakelijk wordt
bevonden voor geleden schade gelden de voorwaarden van de beroeps- en
bedrijfsaansprakelijksverzekering van de VERZEKERAAR. Body & Health advies is eveneens in
het bezit van een rechtsbijstandverzekering welke is afgesloten bij
VERZEKERAAR, die dekkend is voor de WKKGZ.
Er kunnen geen rechten worden ontleend aan dit concept
Meldcode Huiselijk geweld en kindermishandeling
De meldcode is een code waarin staat hoe een zorgverlener moet omgaan met het
signaleren en melden van huiselijk geweld en kindermishandeling. Iedere
zorgverlener met een beroepsgeheim heeft op basis van de wet op jeugdzorg het
recht om vermoedens van kindermishandeling te melden. Het meldrecht omvat het
recht om op verzoek van het Meldpunt Kindermishandeling informatie te
verstrekken over de ouders en/of het kind, zo nodig zonder toestemming van het
kind en/of ouder.
AVG
Body & Health advies houdt persoonsgegevens bij van cliënten / patiënten en is op basis
daarvan onderhevig aan de AVG. Daarover kunt u op WEBSITE meer informatie
vinden zoals de privacyverklaring.
Toepasselijk recht
Op de rechtsverhouding tussen zorgverlener en cliënten / patiënten is uitsluitend
Nederlands recht van toepassing. Alle geschillen ter zake of in verband met die
rechtsverhouding kunnen, naast de op grond van de wet bevoegde rechter, worden
beslecht door de bevoegde rechter te PLAATS EN LOCATIE